Aerial footage of earthworks recently completed on the temple site in Battambang, Cambodia.

آماده‌سازی زمین معبد بهایی کشور کامبوج به‌ پایان رسید

۱۸ اسفند ۱۳۹۴

باتامبانگ, کامبوج — به دنبال پرده‌برداری از طرح معبد محلّی در ماه جولای سال قبل و آغاز خاک‌برداری آن در ماه نوامبر، بنای معبد محلّی بهائی در باتامبانگ کامبوج به نقطۀ عطف جدیدی وارد شد. فیلم‌برداری هوائی از مراحل عمدۀ آماده‌سازی محل ساختمان این معبد که به تازگی تکمیل گردیده موجود است.

جهت آماده‌سازی دو هکتار زمین محل ساختمان، ۲۳۰۰۰ متر مکعب حفاری، خاک‌برداری و مسطّح شده است تا مکانی که عمارت مرکزی معبد قرار است در آنجا ساخته شود آماده و پی‌ریزی گردد. این قطعه زمین همچنین شامل بناهای نسبتاً کوچک جانبی و حوضچه‌های اطراف معبد است که قرار است به شیوه‌ای مشابه با آبگیرهای طبیعی موجود در روستاهای هم‌جوار ساخته شوند.

کار ساختمانیِ پی‌ریزی بنای معبد در هفته‌های آینده شروع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که ساخت و ساز عمارت مرکزی در ماه ژوئن ۲۰۱۶ آغاز گردد.

معبد بهائی در باتامبانگ، که نمایانگر حیات جمعی پر شور و نشاط این منطقه است، بر دو جنبۀ عبادت و خدمت به عالم انسانی تمرکز داشته و بازتابی است از روحیۀ پویای ساکنین این جامعه که پیشاپیش به وجد و هیجان آمده‌اند.

پیشرفت این پروژه به دقّت از طریق روش‌های مختلف نظیر عکس‌برداری هوائی و فیلم ثبت می‌شود با این هدف که جامعه، روایتی تصویری از شکل‌گیری نخستین معبد محلّی در کشور را در اختیار داشته باشند.

معبد محلّی باتامبانگ یکی از دو معبدی است که از طرح آن پرده‌برداری شده است. پنج معبد محلّی دیگر قرار است در طیِّ یکی دو سال آینده ساخته شود.