انتشار مجموعه‌ای از آثار حضرت بهاءالله به زبان انگلیسی

۲۹ دی ۱۳۹۵
مجموعۀ جدیدی از آثار مقدس بهائی «ایام بزرگداشت‌: منتخباتی از آثار حضرت بهاءالله به مناسبت ایام متبرکه»، امروز منتشر شد. این کتاب شامل ۴۵ اثر است که اختصاصاً در ارتباط با ایام متبرکه بهائی، ۹ روز مشخص در سال که توسط جامعۀ بهائی گرامی داشته می‌شوند، نازل شده‌اند.

مرکز جهانی بهائی — با انتشار کتاب «ایام بزرگداشت‌: منتخباتی از آثار حضرت بهاءالله به مناسبت ایام متبرکه» مجموعۀ جدیدی از آثار مقدس بهائی که به تازگی به زبان انگلیسی ترجمه شده است در اختیار مردم دنیا قرار می‌گیرد.

«ایام بزرگداشت» شامل ۴۵ اثر است که اختصاصاً در ارتباط با ایام متبرکه بهائی (۹ روز مشخص در سال که توسط جامعۀ بهائی گرامی داشته می‌شوند) نازل شده‌اند. این مجموعه به مناسبت دویستمین سالروز تولد حضرت بهاءالله و حضرت باب به انتشار رسیده است. هم اکنون جوامع بهائی سراسر دنیا در حال تدارک برگزاری بزرگداشت این دو سالروز هستند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ خواهد بود.

بزرگداشت ایام متبرکه یکی از ویژگی‌های مهم در همۀ ادیان است. مراسم دویستمین سالروز تولد حضرت بهاءالله و حضرت باب که اولین آن‌ها در اکتبر ۲۰۱۷ برگزار می‌شود، با برگزاری جشن‌هایی که به روی همگان باز است، جوامع سراسر دنیا را از روستاها و شهرها گرد هم می‌آورد.

برنامه‌ریزی رویدادهای مربوط به این ایام متبرکه در حالی صورت می‌گیرد که جوامع بهائی در حال یادگیری دربارۀ تقویت روح نیایش در حیات جامعه و ارتباط بین عبادت و خدمت به بشریت هستند.

در پیشگفتار این کتاب در رابطه با برگزاری مراسم ایام متبرکه آمده است: «بزرگداشت این ایام دارای بُعدی شخصی است که فرصتی برای تأمل و تعمق بر اهمیت این مراسم را فراهم می‌آورد و همچنین بُعدی اجتماعی دارد که به رشد هویت و پرورش همبستگی و انسجام جامعه کمک می‌کند.»

کتاب «ایام بزرگداشت» در کتابخانۀ بهائی قابل دریافت است.

برای دسترسی به این کتاب می‌توانید به این سایت مراجعه نمایید.