موج شور و انتظار برای افتتاح معبد بهائی در شیلی

۹ مهر ۱۳۹۵
نمایی از معبد بهائی مشرِف به سانتیاگو در شب.

سانتیاگو, شیلی — در آستانه افتتاح آخرین معبد از معابد قاره‌ای، موج چشمگیری از اشتیاق و انتظار در جامعه بهائی در سانتیاگو و دیگر کشورها ایجاد شده است.

انتظار می رود که خانم میشل باچیلت (Michelle Bachelet)، رئیس جمهور شیلی به همراه سایر مقامات عالی‌رتبه آن کشور، در مراسم افتتاح شرکت کنند.

پوشش روزافزون رسانه‌ای، توجه را بیش از پیش به اهمیت این بنا جلب نموده است. تأکید بر منحصر به فرد بودن این بنای مقدس اخیراً در چند مقاله به طور برجسته به نگارش درآمد (به طور مثال به اینجا و اینجا رجوع فرمایید). طرح نُه ضلعی این معبد، مانند دیگر معابد بهائی، نماد وحدت نوع انسان است. شرکت مهندسی حریری پونتارینی (Hariri Pontarini Architects) طراح این معبد، آن را به عنوان «معبد نور، بیانگر یک دین جهان-شمول» توصیف می‌نماید.

نمایی داخلی از معبد بهائی آمریکای جنوبی. نمایش اسلاید
۳ تصاویر

نمایی داخلی از معبد بهائی آمریکای جنوبی.

شبکۀ اصلی تلویزیون کانادا (CBC) گزارش ویژه و تأثیرگذاری در بارۀ تاریخچۀ شکل‌گیری و طراحی معبد و مفهوم نمادین آن تهیه کرده است.

در این میان، جامعۀ بهائیان شیلی خود را برای استقبال از هزاران نفری که برای شرکت در مراسم افتتاح که قرار است از ۱۳ تا ۱۶ اکتبر برگزار گردد آماده می سازد. نمایندگان اقوام بومی و جوامع ملی بهائی در سراسر آمریکای لاتین، به همراه افراد و گروه های مختلف از قارّه های دیگر دنیا، در جشن‌هایی که به مدت سه روز بعد از مراسم رسمی افتتاح برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی مراسم عمومی افتتاح را روز ۱۳ اکتبر به مدت تقریباً ۹۰ دقیقه، از ساعت ۱۴ (به وقت گرینویچ)، به طور زنده و تصویری پخش خواهد کرد. مردم سراسر دنیا می‌توانند این واقعۀ تاریخی یعنی گشایش آخرین معبد قاره‌ای بهائی را تماشا کنند.

ویدئویی که شکوه بنای ساختمان این معبد را به تصویر می‌کشد در اینجا قابل‌مشاهده است.