کمپین جهانی هفتمین سال بازداشت هفت مدیر بهائی ایرانی امروز آغاز میشود

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
سرعنوان کمپین جامعۀ جهانی بهائی به مناسبت هفتمین سال زندانی شدن غیر عادلانۀ هفت مدیر سابق جامعۀ بهائی در ایران.

نیویورک, ایالات متحده — امروز جامعۀ جهانی بهائی کمپینی به مناسبت هفتمین سال بازداشت و زندانی شدن غیر عادلانۀ هفت مدیر سابق جامعۀ بهائی در ایران را آغاز میکند.

در این کمپین که تا روز ۲۱ ماه مه ۲٥۱٥ ادامه خواهد داشت، جوامع بهائی و دیگر نهادها می‌کوشند تا با برگزاری گرد هم‌آئی‌هائی  در سراسر دنیا توجّه جهانیان را به اسارت این هفت نفر، که در سال ۲۰۰۸ دستگیر شدند، جلب کنند. موقعیت ۹۰ زندانی دیگر بهائی در ایران – علاوه بر سایر زندانیان عقیدتی در آن کشور – نیز به گونهای برجسته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بیت العدل اعظم، شورای حاکمۀ بین المللی آئین بهائی، در نامۀ اخیر خود خطاب به بهائیان ایران خاطر نشان ساخته است که: «آنچه را که وقایع سال گذشته بیش از پیش در مقابل دیدگان مردم اصیل و پاک‌نژاد آن مرز و بوم و دیگر مروّجین صلح و سلام در سراسر جهان آشکار نمود تضادّ شدیدِ موجود بین عقاید صلح‌جویانه و سلوک خیرخواهانۀ جامعۀ بهائی و اعمال اسف‌بار و غیر انسانی کسانی است که تحت تأثیر تعصّبات جاهلانۀ مذهبی هم‌چنان به بی‌عدالتی‌های خود در حقّ شما ادامه می‌دهند.»

عنوان این کمپین «هفت روز به یاد هفت مدیر بهائی هفت سال در زندان» است و هر روز آن، اختصاص به رویدادی خاص با تمرکز بر یکی از این هفت مدیر سابق جامعۀ بهائی ایران خواهد داشت. این هفت نفر عبارتند از: مهوش ثابت، فریبا کمالآبادی، جمالالدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضائی، بهروز توکلی، و وحید تیزفهم.

صفحۀ ویژۀ فیسبوک به زبان‌های فارسی و انگلیسی، و همچنین هشتگ تویتر (#7Bahais7years)، به این کمپین اختصاص داده شده تا همگان بتوانند در این کمپین شرکت کنند. برای اطّلاعات بیشتر می‌توانید به سایت جامعۀ جهانی بهائی مراجعه نمائید.

از سال ۱۹۸۳ که دولت ایران تشکیلات رسمی و انتخابی بهائی را در آن کشور ممنوع کرد، این هفت نفر گروه غیررسمی و موقتی‌ئی را تشکیل دادند که هدف آن رسیدگی به امور روحانی و نیازهای اجتماعی جامعۀ بهائی ایران بود.

خانم ثابت در تاریخ ٥ مارس ۲۰۰۸، و شش نفر دیگر در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۰۸ دستگیر شدند. در سال ۲۰۱۰ این هفت نفر محاکمه و به گونهای ناروا و غیرعادلانه به اتهام «جاسوسی» و «تبلیغ علیه نظام» و اتهامات دروغین دیگر مجرم شناخته شده و به ۲۰ سال زندان محکوم شدند که این رقم طولانی¬ترین مدت حبس میان زندانیان عقیدتی کنونی ایران است .

Banner image in the campaign marking the 7th anniversary of the wrongful imprisonment of the former members of the Yaran نمایش اسلاید
۲ تصاویر

Banner image in the campaign marking the 7th anniversary of the wrongful imprisonment of the former members of the Yaran